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7/23(목) 저주가 되게 할 쓴 물

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작성자 인터내셔널갈보리교회 작성일20-07-13 11:57 조회181회 댓글2건

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sharon님의 댓글

sharon 작성일

묵상, 저주의 쓴 잔을 받으신 예수님,  민 5:18

여인을 여호와 앞에 세우고 그의 머리를 풀게 하고 기억나게 하는 소제물 곧 의심의 소제물을 그의 두 손에 두고 제사장은 저주가 되게 할 쓴 물을 자기 손에 들고

OBSERVATION

Summary
의심 받은 여인이 저주가 되게 하는 쓴 물을 마시고 육체에 나타나는 증상으로 진실이 드러나게 한다.

Who is God
• 하나님은 모든 은밀한 일을 드러내시고 심판하신다.
• 하나님은 죄에 대하여 저주하신다.
• 예수님은 인간을 대신하여 저주를 받으셨다.

APPLICATION

간음한 여인은 저주가 되게 하는 쓴 물을 받아마셔야 했고 넙적다리와 배가 부어 백성 중에 저줏거리, 맹셋거리가 되어야 했다.  예수님은 간음하다 현장에서 잡혀 온 여인에게 나도 너를 정죄하지 아니하노니 가서 다시는 죄를 짓지 말라 하셨다. 예수님께서 그 여인의 간음죄를 대신 담당하시고 그녀를 정죄하지 않으신 것이다.  예수님께서 간음한 자들을 대신하여 저주의 쓴 잔을 받으시고 십자가에서 가장 고통스럽게 숨지셨다,  예수님의 좌편 우편을 원하는 제자들에게 물으셨다, “ 너희는 너희가 구하는 것을 알지 못하는도다 내가 마시려는 잔을 너희가 마실 수 있느냐 “ 예수님께서 마시려는 잔은 바로 저주의 쓴 물이 담긴 저주의 잔이며 고통의 잔이었다,  주님은 체포되시기 직전 이렇게 기도하셨다. “ 내 아버지여 만일 할 만하시거든 이 잔을 내게서 지나가게 하옵소서 그러나 나의 원대로 마시옵고 아버지의 원대로 하옵소서 하시고”.  주님도 육신적으로는 그 저주의 쓴 잔을 피하고 싶으셨다,  그러나 아버지의 뜻대로 순종하사 그 잔을 받으신 것이다.

그렇다, 십자가는 저주의 상징이다.  갈 3:13, “ 그리스도께서 우리를 위하여 저주를 받은 바 되사 율법의 저주에서 우리를 속량하셨으니 기록된 바 나무에 달린 자마다 저주 아래에 있는 자라 하였음이라. “  예수님은 인간이 받아야 할 모든 저주를 대신 담당하시고 십자가에 달리신 것이다,  우리는 무수히 영육간의 간음죄를 짓는다.  그러나 예수님께 나와  죄를 자백하고  회개하며 용서를 구하면 예수님은 말씀하신다. “ 나도 너를 정죄하지 아니하노니 가서 다시는 죄를 짓지 말라.” 주께서 우리를 정죄하지 않으시기 위하여 주께서 대신 저주의 쓴 잔을 받아 마신 것이다. 

그리하여 이제 우리에게는 저주의 쓴 물대신  용서와 회복과 생명의 생수가 부어진다. 그래서 예수님 안에서 용서받고 살아가는 주의 자녀들에게는 사랑의 잔, 기쁨의 잔, 승리의 잔, 회복의 잔이 넘친다, “ 내 잔이 넘치나이다.”  오늘도 나를 대신하여 저주의 쓴 물을 받아 마신 우리 주님을 마음을 다해 사랑한다.  나도 이렇게 남들을 관대히 용서하고 사랑하고 축복하리라,

Sin to avoid, 용서받은 만큼 용서하지 못하고, 쉽게 판단하고 비방하는 죄를 회개한다
Promise to hold, 예수님은 내가 받아야 할 모든 저주의 잔을 받으시고 십자가에 못박히시고  부활하셨다
Action to take place, 주님을 더욱 사랑하고 이웃을 더욱 사랑하고 용서하자

하나님 아버지, 저를 모든  저주에서 자유케 해주신 은혜 감사합니다.  저를 대신하여 저주의 십자가에 박히신 예수님, 사랑합니다.  말없이  저주의 쓴 잔을 받아 마시고 저에게 축복과 은혜와 사랑의 잔을 넘치게 부어주심을 감사합니다.  이 큰 사랑을 알았으니 저도 이렇게 용서하고 축복하며 사랑하게 살겠나이다. 아멘.

JnLe님의 댓글

JnLe 작성일

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Num 5:16-22
Sympathize with your better half

SCRIPTURE

The priest shall take holy water in an earthenware vessel; and he shall take some of the dust that is on the floor of the tabernacle and put in into the water. (Num 5:17)

OBSERVATION

Summary
- Over the situations where adultery is suspected and it has resulted in jealousy, the woman is to drink the water of bitterness and vow to receive the pain if she’s responsible.

Who is God?
- He knows what we go through (e.g. sorrows and griefs) and when we ask Him He bears them for us.
- He wants us to sympathize with others, ESPECIALLY with our spouse, in their pains, and particularly when those pains were caused by you or you’ve got in the way, which most often you might have been ignorant or unmindful of unless you are careful and mature or until God finally convicts you.

APPLICATION

This passage must be ironically one of the most salient renditions of how the woman is “under” the man in marriage throughout the Scriptures, again ironically because it is mentioned (vv 19-20) exactly when the man’s covenantal authority was or could have been utterly broken. No matter how a (post-)modern world or mind tries to refute it, God’s order is to have the woman under the authority of the man. (And, of course, in order for this perfect will of God to truly blossom, the man needs to grow, being disciplined under the instruction of God, so that he himself can be subjected under His will.)

Now, the passage introduces us to a family where this divine order was under some serious attack, and the case has been brought to divine attention. The man comes to the priest with the wife and his grain offering. What happens? The priest prepares “the water of bitterness” and lets the woman drink it.

In the passage, the water of bitterness that she is to drink works as a powerful divine “prop” to compel the woman to “sympathize with” what the man had to go through. First, “earthenware vessel.” We are all earthen vessels that are fragile, needed to be treated with care and dignity—actually more so for women but sill the men are no exceptions. Second, “holy water” which came from the laver. Despite frailty and weaknesses, we are—and so is your man—of the Covenant of God, redeemed by God, now carrying the Holy Spirit inside. Thus, we are now His chosen vessels and so is the man. Third, "dirt from the floor/ground of the tabernacle," even inside that holy water. The man is now consumed by the spirit of jealousy and, even at the holy tabernacle and even with the holy water inside, what he gets is not the glory of God but only the dust.. Now the woman is requested to receive it from the hand of the priest and drink it. “UNDERSTAND & SYMPATHIZE WITH WHAT YOUR MAN HAD TO GO THROUGH.”

Especially, the woman is called to let her hair go loose, apparently in a symbolic act of her loose life that likely caused the adultery and/or the jealousy. As she does so, she has to fully own the pain all the way to her stomach, abdomen and thigh. She’s not only dancing around with a show, but she’s being called to take it seriously and, yes, sympathize with the pain of “her man.” What else is she granted to say? “Amen. Amen.”

Again, it’s NOT a misogynist musing, and hopefully not a random one, either, on the passage, BUT may it be a reflection of how thoroughly God knows what we go through and how God wants us to stop messing around with the pain of the people around you especially when that pain was caused by you or you somehow got in the way—especially in the divine, covenantal relationship of marriage. When that is restored, no matter how earthy or vulnerable it may have looked till now, the marriage will be restored. Why? Because God will intervene!

Our God came on earth and manifested Himself as “a man of sorrows and acquainted with grief.” And, it was not just some fancy self-statement (i.e. not a lip-service), but “surely our griefs He Himself bore and our sorrows He carried,” while knowing exactly we would have “esteemed Him stricken, smitten of God, and afflicted.” Indeed, “He will not break a bruised reed and a dimly burning wick He will not extinguish.” Instead, “He will faithfully bring forth justice.” (Is 53:3-4, Is 43:3)

What then? He knows the pains of mankind and each man, and He bears them when we ask Him. Likewise, have thoughts and hearts for one another, ESPECIALLY in your own marriage. Sympathize with what the other goes through and ask for God’s help and comfort and strength for one another, and especially for your better half. Being able to empathize and sympathize with your other half must be the key to healing and restoration and true growth.

PRAYER

Father, help me be able to sympathize with others. Father, help me particularly be able to empathize with my better half and everything that she did and does go through. Father, help me bear the burden together with Your strength and grace. In Jesus Christ’s Name, I pray. Amen


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